donderdag 16 augustus 2007

Xela, San Georginas Hot springs

veel eletriciteitsdraadjes hier



Vandaag is het zo´n dag dat ik beter alles op zijn beloop kan laten en moet laten gaan...

uitzicht op Quetzaltenango als je een van de bergachtige straatjes beklimt


Begon vanochtend toen ik om vijf voor negen de keuken in liep om te vragen of er nog ontbijt was, meisje zegt ja.
Ik kleed me om (in pyjama´s ontbijten had ik niet veel zin in) kom ik terug, zegt het meisje, nee er is geen ontbijt.
Ik vraag waarom niet? Chicka zeg; omdat het negen uur is geweest en daarna is er geen ontbijt meer.
AAAAAH kon haar wel schieten.
Daarna wilde ik me gaan douchen, maar was al het water afgesloten (ook zo fris, al die toiletten die niet doorgespoeld kunnen worden, en ondanks het feit dat het regelmatig voorkomt dat er geen water toevoer is voor uren, bedenken ze niet dat het wel handig is om een paar emmers water te reserveren voor dit soort dagen...)

Daarna een poging gedaan om een goed ontbijt te vinden in de stad, maar alles was nog gesloten wat er redelijk voedzaam uitzag.
Besloten om even in het park een boek te gaan lezen.
Uiteindelijk met Ashley een ontbijt gegeten, spullen gehaald voor de hotspring en het laatste half uurtje in het zonnetje in het park gezeten.
Plots was het al 2 uur en moesten we racen om de shuttle bus te halen, kom ik na 3 min erachter dat ik mijn (enige warme!) trui in het park heb laten liggen.
Ik ren terug maar nee....helaas trui is foetsie!
Ik baal als een stekker, want het is hier ijskoud op in de bergen, en ik ben die temperatuur niet meer gewend....
Daarna in bus bergen op gereden naar San Georginas, waar de hotsprings zijn, en mooi uitzich`t op een van de dorpjes, Zutcin ofzoiets.

De hotsprings waren geweldig (ashley heeft de foto´s op haar camera), echt super om in zo´n natuurlijk warm bad te drijven. En ook beetje gek, om dat warme water van de rots te zien drippen. Heerlijk, ben weer geheel zacht van alle mineralen in het water...

En nu is het al de hele middag en avond aan het regenen (tsja regenseizoen), zit hier achter het computerscherm met mijn lievelingsdekentje omgeslagen...
En gelukkig vertrekken we morgen weer, heel vroeg op weg naar Huehuetenango.
Zaterdag vertrekken we s ochtends vroeg naar Mexico, San Christobal de Las Casas.
Hoop dat ik daar een goede nieuwe hoodie kan vinden! En anders wil ik even doorreizen naar het strand, heb het godsamme koud hier!






De foto´s van deze twee jochies waren vanmiddag in het park.
Het zijn de schoenpoetsertjes, heel grappig, want ze waren op zichzelf aan het uittesten wat nu de beste manier was.
Ze hadden de grootste lol samen, erg schattig. (en vlak daarna had ik geen jas meer...)

Geen opmerkingen: