vrijdag 24 augustus 2007

I am in HATE with mexico!! blech domme corrupte irritante mannetjes daar!

Heee haaaaaa AAAAAAAAAAH moet even mijn frustratie van me aftypen.
Vandaag om 6uur vanochtend vroeg vertrokken vanuit Mexico, naar Flores, Guatemala.
Ontzettende rip off deal gehad, werden gedumpt bij grens (heee klinkt bekend) op een rivierboot de grens over gegaan en daar op een chickenbus gezet naar Flores. duurde ongeveer 5 uur voordat we er waren. En voor degenen die niet weten wat een chickenbus is, dat is een oude Amerikaanse schoolbus, waar 3 mensen op 1bankje moeten zitten en maximaal 50 cm aan beenruimte is, dus ik zat lekker ineengeklonken met zwetende mensen, terwijl ik betaald had voor een shuttlebus.

GRRRRRR hekel aan dit soort praktijken. Daarnaast nogeens 1uur op de Mexicaanse grens gestaan, omdat de douanier weigerde mijn en Ashleys paspoort te stempelen omdat hij wilde dat wij betaalden. Maar dat weigerde ik, omdat als je minder dan 7dagen in Mexico bent geweest je geen immigratiekosten hoeft te betalen, en omdat ik hem en onze bootmeneer overhoorde dat ze ons even ieder (van een groep van 6) 200 pesos af gingen zetten. Heb daar dus net zolang gestaan, als een ijskoningin want liep van binnen over van irritatie, totdat hij zijn hand over zijn corrupte hartje haalde en toch een stempel zette. Na de boottrip is mijn mp3 speler van 4gigabite gejat en wta geld, waar ik enorm van baal!!! Hoe kan ik leven zonder muziek? Dom irritant corrupt land, dat Mexico. Ben liever in corrupt en arm Guatemala, dan in mega corrupt en rijk Mexico waar de mannen ranzig en macho zijn. Begrijp corrupt en arm beter, snap waar de motivatie vandaan komt, maar ik vind de sfeer in mijn landje toch lekkerder! (hihi mijn landje ja ja)


Oke, frustatie is er ene beetje vanaf, en misschien kan ik nu gewoon niet zo goed relativeren omdat ik nog steeds koorts heb en een sluimerende oorontsteking (heeft te maken met de chickenbus, op de tocht zitten en berg op en af, en dan de druk niet kunnen reguleren). Als het niet beter is in een paar dagen blijf ik hangen in Flores, of omgeving. Wil pas doorreizen als mijn koorts weg is. En anders vertrek ik door naar Belize.



Nog een filmpje van de boottocht, wat cool was, omdat de rivier een hele sterke stroming had en heel veel draaikolken, en dus ook een beetje gevaarlijk, en ik vind gevaarlijk lekker.
Vannacht ga ik om 3 uur naar Tikal, Mayaruines, om daar de zonsopgang te bekijken.

Oja ben nu in Flores, een super gave stad, is een eiland geheel omringd door water en connected met een brug met vasteland.

Geen opmerkingen: