vrijdag 17 augustus 2007

Huehuetenango

Huehue is ontzettend mooi!


En leuk, fleurig en lekker druk, veel mensen op straat.


Ik had me een beetje vergist in de grote, dacht zelf meer aan een klein stadje, zoals valkenburg, maar er wonen wel 40.000 mensen hier.


In Xela wonen wel 130.000 mensen, maar waar die allemaal waren toen wij er 2 dagen verbleven is mij een raadsel.


We zijn vandaag na een vertraging van ongeveer 2uur gedropt op een tankstation buiten de stad, waarna we na 15 min zwaaien naar busjes erachter kwamen dat we 10meter op de foute plek stonden.


Gelukkig stond een andere vrouw daar, dus wij rennen toen er wel een andere busje stopte voor haar. Enorme lol, met die backpack op mijn rug, in de bus bijna een klein maya vrouwtje geplet.


Gelukkig weer lol, voelde me gisteren niet zo lekker in mijnvel (alhoewel: s avonds na het eten zijn we gaan poolen en hebben we een klein minifeestje voor 2 gehouden op de dansvloer, ik met mooie jumps en Ashley met reggeatondansjes, en oja nog versierd geworden door 2 lesbi´s van 18, ha ha lachen)

In de bus werden we de hele tijd raar aangekeken, waarna we, na een paar uur hier in Huehue te hebben rondgelopen maar 1 andere blanke hebben gezien, erachter kwamen dat er gewoon geen toeristen naar Huehue komen.

Dus we zijn een soort bijzienswaardigheid, waren net aan het eten en mensen gingen gewoon op een paar meter afstand naar ons staren.
Blond en wit, tsja die combinatie he?
Vandaag naar 3200 meter hoog boven zeenieveau op een berg gegaan, om het uitzicht van El Mirador (betekent het uitzicht) te kunnen zien.


Morgen gaan we naar Mexico, jongens is 9uur verschil van hier!
Houdt er ajb rekening mee met smsjes enzo. Thanx

Heb zin in Mexico, op zoek in San Christobal naar een nieuw mooi fijne jasje met capuchon, ik mis mijn fijne capuchon gevoel!
(papa weet je nog dat ik toen ik klein was altijd mijn capuchon op wilde? Dat gevoel is weer helemaal terug, kan enorm genieten in de avond van het dragen van een trui met een mutsje over mijn hoofd, lekker warm, voel me dan thuis en lekker veilig).


Maar ja, goed, nadat gisteren dus mijn jasje gestolen is moet ik even op zoek naar een nieuw...wat eigenlijk niet erg is, leuk excuus om iets moois en nieuws te kopen voor mezelf!

Geen opmerkingen: