donderdag 2 augustus 2007

mijn leven hier

Hierboven een foto van Granma met de twee hondjes, dat kleine witte pluizende krullende beestje is Nola, een snoepje van een hondje van 3 maanden oud, en die andere goudgele Chiwawa is Blondie, 3 jaar oud. Die 2 zijn als water en vuur, beide erg grappig om je heen te hebben (vooral voorzichtig zijn dat je er niet op gaat staan...ze hebben nogal de neiging om vlak achter je willen lopen).
Achter Granma zit Christiana, the maid. Naarmate mijn spaans beter gaat komen onze gesprekken ook steeds verder, schat van een vrouw. Heb er nog steeds veel moeite mee dat er iemand is die mijn afwas en was wilt doen (sta ik niet toe, zorg ervoor dat ik het zelf doe) en mijn huisje gaat poetsen 2 maal per week. Dat sta ik dan wel weer toe, luie meisje ben ik ook.... Ergens een balans proberen te vinden tussen de mensen niet willen beledigen en mijn autonimiteit behouden.

De onderste foto is op mijn werk, rechts zit Nancy, een Engels juf en tegenwoordig ook de secretaresse omdat de andere secretaresse ontslag heeft genomen (heel lang verhaal kort: de vorige eigenaar is hem gesmeerd met onwijs veel geld, er zijn schuldeisers, en toen werd the maid ontslagen omdat ze geld had gestolen, en toen dreigde ze dat haar man met een pistool nog wat benefits zou komen ophalen...school werd een dag gesloten...maar hier zijn bedreigingen echt bedreigingen, en een pistool is er om mee te schieten en niet mee rond te zwaaien...en dat in combinatie met de schuldeisers en de kans dat de ex eigenaar terug zou komen maakte dat zij is gevlucht naar Costa Rica).

Links zit Chad, de man die nu de school runt. Hij ziet er nu ongelofelijk zedelijk uit, maar hij is een van de feestmannen van afgelopen weekend...grappig die dubbele kant van hem.
Hij is zo´n typische regelneef, continue druk (tevens ook de toeristendokter) en een aardige Amerikaan (jee die bestaan!).

Geen opmerkingen: