donderdag 5 juli 2007

Santa Maria del Jezus

Ben vandaag samen met Sandra en Rico naar Santa Maria del Jezus geweest, een dorpje in de bergen vlakbij Antigua.
Mijn eerste uitstapje!!
Mijn oren voelen iets beter, maar ben nog steeds onwijs doof op dit moment. En mijn eerste chickenbus ervaring!! Er rijden hier allemaal oude Amerikaanse schoolbussen rond, om geschilderd tot OV bussen. Met zijn 3-en of 4-en op een bankje voor 2 in nederland is heel normaal. Op de terugweg had de man naast mij zich lekker knus met zijn knie onder mijn knie holte genesteld. Was wel gezellig, moet alleen een beetje wennen aan de kruidige geur van de Guatemalteken.


in de chickenbus voor vertrek

In Santa Maria aangekomen bleek er een mooie kerk te staan, met daarnaast het schoolplein.
Daarnaast ook nog in de wijk even rond gewandeld.
kerk van Santa Maria


satelietje?? de foto ernaast van de vrijwillige brandweer





















mensen hier willen niet graag gefotografeerd worden, of je moet ervoor betalen of stiekem maar dat voelt niet zo lekker


mijn eerste processie




Daarna naar de bioscoop geweest, Blood Diamont. Niet echt een bioscoop, een redelijk westers restaurant met op een muur heel groot een film geprojecteerd. Alle tafeltjes en banken staan richting de muur, dus je hebt een soort eet en kijk setting.
Na de film nog even naar een Salsa club geweest. Een van de grappige dingen is dat ik overal wel een halve meter boven uit steek, nu ja niet letterlijk, maar wel voor mijn gevoel. En veel westerse vrouwen, die zijn hier om mannen op te pikken *wat de mannen niet erg vinden geloof ik*
Lijkt op dat gebied een beetje op Turkije.
De Salsa was wat mij betreft te langzaam, of ik heb een soort vertraging qua geluid vanwege mijn afwezige gehoor. Was niet echt spetterend, lag er lekker vroeg in en heerlijk uitgeslapen.

Geen opmerkingen: