zaterdag 14 juli 2007

Engelse taalschool

Afgelopen paar dagen druk bezig geweest met mezelf op orde te krijgen.
Op dit moment is mijn reis een beetje omgeslagen naar het helpen opstarten van een engelse taalschool hier in Antigua.
Ik geef les aan een jongen van 22, die bartender en manager wordt van een restaurant in Mexico, en zijn vader betaalt een bom duiten om les te krijgen van mij. (helaas krijg ik maar euro 2,50 betaald, per uur)
Probleem is een beetje dat ik natuurlijk geen · FUCK· verstand heb van de engels gramar, en dus veel moet opzoeken, maar ik zie het maar als een leeroppurtunity voor mezelf.
Ik maak een heel plan op maat voor die jongen, en coach hem door zijn baan heen de komende maand.

Het is heeeel verleidelijk om hier een poos te blijven hangen.
Om te kijken of er ook doorgroei mogelijkheden zijn binnen de organisatie, zodat ik meer projecten kan gaan opstarten en organiseren, zodat ik dat later in Costa Rica kan toepassen, en een beetje lesgeven, maar meer focussen op organisatie. Ik merk dat ik het op dit moment fijn vind om met de locals samen te kunnen leven, ja ja als gringo, want je bent en blijft een gringo snap ik best, maar het voelt beter , prettiger.
Minder toeristisch en dierentuin idee, alsof je een biezonderwaardigheid bezoekt, ik kan het niet precies uit leggen hoe hier toeristen omgaan met het land.
Maar ik begin steeds beter te begrijpen waarom de mensen liever niet hebben dat je ze fotografeert, helemaal nu alle Amerikanen hier rond zwerven (summerholidays).
Ik zal wel zien hoe het gaat, hoeveel tijd ik heb om in de weekenden de rest van Guatemala te bezoeken. En of er ruimte is om nog door midden amerika te reizen en andere landen te bezoeken!
En dan kunnen jullie me komen opzoeken! Dat zou so much fun zijn!

Hier is nog steeds het feest van de Sacred Heart of Jesus aan de gang, overal muziek, bands, auto´s die toeteren en op verschillende plekken in de stad mensen die dansen. Veel mensen die drinken en dansen, ga zometeen even naar het centrale park, kijken wat er te doen is vanavond.

Daaaag!

1 opmerking:

Anoniem zei

He Claire,
Dankjewel voor je felicitaties! Jammer dat we elkaar niet meer hebben gezien hier in nederland. Maar nu jij in Guatamala zit heb ik nog een veel grotere reden om eindelijk ook eens daarheen te gaan als ik weer in central america ben. Ziet er goed uit je huisje. En klinkt tof wat je aan het doen bent. Wel wennen natuurlijk zo'n bezienswaardigheid zijn! Veel succes. Te quiero y nos vemos en pocos meses! Un beso, maaike