maandag 30 juli 2007

Antigua

Hier op straat wandelen na 20 uur is niet mogelijk, als meisje alleen.
Ik mis soms de vrijheid die je als vrouw kan hebben in Nederland, thuis is alles zo goed georganiseerd...geen kuilen in de straat, overal licht *hier heb je wel lantaarnpalen, maar gemiddeld 1 op de 7 werkt*
Afgelopen donderdag bracht Robbie mij naar huis, we lopen midden over de weg, redelijk veilige straat, zie ik in de verte 2 gozers om de hoek van een huis gluren.
We lopen een paar meter verder en plots komen ze te voorschijn en lopen heel dreigend op ons af.
Mijn hele intuïtie ging af als een stel alarmbellen, en ik zeg tegen Robbie: mmm this doesn't feel right. Dus wij omdraaien, gasten volgens ons nog sneller, komen dichterbij, maar gelukkig kwamen wij weer op een hoofdstraat terecht met meer mensen dus lieten ze ons met rust.
Twee minuten later klemt een kerel zich als een octopus om het lijf van Robbie en wil hem niet meer loslaten. Hem van Robbie afgepeld en terecht gekomen bij mijn deur.
Er zijn hier avonden / nachten dat er een nare criminele sfeer hangt.
Duister.
Gevaarlijk.

En ook nachten van niet hoor...ligt aan sfeer, energie.

Geen opmerkingen: