maandag 3 september 2007

Livingston

Vanuit Finca Ixobel naar Livingston gegaan.
We hadden net de bus gemist na 20 minuten lopen met backpack, dus ik had bedacht dat we net zo goed konden liften. De eerste de beste jeep stopte gelijk, samen met Yanif (Israƫlische jongen net uit leger) en Nuria (Spaanse vrouw) achterin de jeep geklommen, anderhalf uur achterin die bak gezeten. Daarna met Nuria naar Puerto Barrios gereden in een ini mini shuttlebus.
Toen op de boot naar het eiland Livingston gegaan.

In Livingston in een heel crappy hotel terecht gekomen, crappy maar goedkoop.
s Avonds belde ik Ashley, bleek zij ook in Livingston te zijn.
Dus ben met haar uit geweest en me enorm vermaakt.








De volgende dag werd ik om 8 uur al mijn bed uitgebrand door de hitte en benauwdheid, en ben met Yanif, Nuria en Luiz (een Colombiaan die we ontmoetten in het hotel) een wandeling van anderhalf uur gaan maken.
Over het strand, wat er misschien op de foto heel idilisch uitziet.
Maar de werkelijkheid is dat het strand hier en de zee trouwens ook, enorm vervuild is.
Sommige plekken zijn schoon, maar dat komt omdat hele rijke resorten dat stuk gebied hebben opgekocht.
De meeste stukken strand waren vervuild, en alle riolen van Livingston eindigen in de zee. Jech! Ik wilde daar dus niet zwemmen.
En maar goed ook, heb later mensen ontmoet die wel hadden gezwommen, en een of andere gekke schimmel op hun huid hadden gekregen.

De wandeling eindigde bij de waterval de 7 altaren (na een klim van een half uur door de rivier). De waterval was mooi, maar ik was te moe om er echt van te kunnen genieten.
De zon geeft je energie, maar kost ook energie!
Bij de waterval ontmoette ik Blanca, die ik weer kende van de Finca, en met haar ben ik terug gegaan.



Heb met haar en Luiz (een man uit Livingston) een traditioneel Livingstons gerecht gegeten.
Erg lekker, bestond voornamelijk uit vis, krab en garnalen, in een soort soep, met daarin plantanas (zoete banaan!). Heerlijk!



Die avond lekker boven op balkon in hangmatje liggen kijken naar onweer op de Atlantische oceaan.
En vroeg naar bed, was beetje uitgeput van de wandeling, en het klimaat daar.
Is vooral broeierig warm daaro.


De volgende dag, op de boot meer overgestoken.


Langs het meer vooral veel hutjes, en een gedeelte bestond helemaal uit waterlelies! Mooi!















En toen ongeveer 8 uur in een bus gezeten naar Antigua, waar ik nu ben.
Ik logeer bij de Panchos familie, die ik de vorige keer dat ik hier was heb ontmoet.
De kamer is klein, het huis is enorm slordig (doet me denken aan wonen in een kraakpand) maar de plek is centraal en goedkoop.
Ik blijf een week ik Antigua, Janneke komt over uit Costa Rica van de week, en we gaan samen een paar dagen spenderen. Joepie! Veel zin in, weer samen met een vriendinnetje zijn!

Geen opmerkingen: