zondag 9 september 2007

school Tibet

Vandaag mijn eerste gesprek gehad met Erik de Jong, een van de organisatoren van de Golog Support Foundation.
Deze school zoekt een nieuwe Engelse juf om daar les te gaan geven op een basisschool.

Ik heb een paar weken geleden op een hele toevallige wijze contact met ze gekregen, en ik heb de gedachte om daar heen te gaan even laten sudderen.
Kijken of ik dat echt wil. En vandaag dus contact gehad met de school. Kijken of ik wat voor hun kan betekenen en andersom.

We hebben voornamelijk gepraat over Tibet, over de school, de beweegredenen van de organisatie en het hoe en wat.

De school ligt in de Golog streek.
Op onze kaart staat deze streek voor een provincie in China, maar omdat de Chinezen zo vaak Tibet in stukjes hebben gehakt, opgedeeld en weer bij elkaar geplakt, zijn de kaarten niet meer geheel correct.

De organisatie is opgezet omdat Lama Jigmé Namgyal heeft gevraagd om hulp, om zijn regio te helpen ontwikkelen. Engelse les is belangrijk om meer Internationale contacten op te doen.
Voor meer info kijk op;










Ik raak erg enthousiast als ik denk aan een periode werken voor een Tibetaanse school, aan de mogelijkheid mee te dragen aan een opbouw van een land en een poos te wonen en te werken in een cultuur.
Daarnaast is het een basisschool, en het lijkt mij heel leuk om Engelse les te combineren met drama en creatieve lessen, zodat de kinderen daar leren op een hele speelse manier!


Het leuke is dat mijn eerste plan kan blijven bestaan. Erik en ik raakten aan de praat over mijn originele plan, namelijk naar Thailand vliegen en van daaruit naar Zuid Korea gaan om daar les te geven. Hij adviseerde om eerst in Thailand te beginnen, en vanuit Thailand door te reizen naar Tibet toe, zodat je van een rijk naar een arm gebied gaat, om de cultuurschok te verkleinen.


Hoe mooi hoe alles toch weer uitwerkt!

We hebben afgesproken om over een maand weer te bellen, ik wil eerst dit laten bezinken, kijken hoe ik erover denk over een paar weken. Beetje overleggen met het thuisfront.



Nu ga ik me weer even concentreren op beter worden, beetje koortsig nu..vooral veel slapen en rusten wil ik.

Geen opmerkingen: