dinsdag 4 september 2007

nieuwe orkaan

Gisteren was ik heerlijk aan het genieten van een kopje thee in Monoloco, samen met Chad en Ashley. Vind het fijn om even terug te zijn in Antigua, met vrienden te zijn, even een ´ik ben thuis´gevoel hebben.
Eerst bijgekletst over de school, corrupte eigenaar is terug, heel veel heibel, dus ik denk niet dat ik daar in januari naar terug keer. Aan de andere kant, Chad is bezig een nieuwe school op te zetten, dus er zijn nog opties. Maar ben ook ondertussen bezig met andere opties in andere landen, voor in februari, dus ik weet nog niet echt waar het naar toe gaat.

Raakte daarna aan de praat met een van de Amerikaanse welzijnswerkers die hier over de stad zijn verspreid als gras tussen de stoeptegeltjes.

Blijkt dat er weer een nieuwe orkaan bezig is deze komt op te komen!
Amai, ik zit in orkanenland.
De krant gelezen, en de voorspelling is dat de orkaan morgen in Guate landt.
Op dit moment is orkaan Felix in Nicaragua, en de waarschuwingen zijn nu:

Felix' forward motion will slow over land leading to a heightened flash flooding threat. Tropical downpours will fall over the mountainous terrain of Nicaragua and Honduras, producing life-threatening flash flooding and triggering mudslides well away from the coast. Portions of El Salvador, Hounduras, and Nicaragua will experience rain totals on the order of 10 to 15 inches. Some of the mountainous areas, however, may near 25 inches of rainfall.

Hurricane Felix made landfall in extreme northeastern Nicaragua near Punta Gorda; just north of Puerto Cabezas and just south of the Nicaragua/Honduras border around 8am ET. After some weakening yesterday from its peak winds of 165 mph on Sunday, Felix restrengthened during the overnight hours and into early Tuesday morning making landfall as a category 5 hurricane with winds of 160 mph.

Hoogst waarschijnlijk werkt internet de komende dagen niet, dus ik zal jullie op de hoogte proberen te houden met sms (sms wel naar papa, als jullie iets willen weten moet je hem bellen...tel = 043 6042464). Maar dat zijn maar voorzorg maatregelen hoor, zo´n orkaan kan nu nog alle kanten op, en misschien zwakt ie wel af nu hij over land gaat, of gaat totaal een andere richting op.



Geen opmerkingen: