donderdag 6 september 2007

oefff een van mijn zeven levens verspìld

Eergisteren stond ik onder de douche, moet toch eens in de zoveel tijd gebeuren hè...
En de douches hier hebben allemaal koud water, maar ze hebben een soort systeem waarbij er een kap om de kop van de douche zit, met elektrische draadjes verbonden, die het water verwarmen.
Nu weet elk simpel mens wel dat je die kop niet moet aanraken, want daar staat stroom op, dus dat doe ik dan ook niet.
Ik sta daar dus heerlijk te genieten van dat warme water (lang niet meer gehad want de meeste hostels hebben alleen koud) totdat plots die kop begint te knetteren.
Ik kijk op, allemaal vlammen komen uit de kop, ik krijg een knetter van een schok, nog meer vlammen, vuurspetters en heel veel stoom en dan rook.
Ik gil me een ongeluk, schrik natuurlijk hartstikke en ik ben en blijf een meisje, en ren zo hoeps naakt de kamer in.
Dan realiseer ik me dat het water uitgedraaid moet worden omdat anders de stoom erop blijft staan en duik onder alle stroomspetters en draai de knop om.
OK, ramp overleeft, dacht ik.
Ik vertel oma dat er iets mis is met de stroom, ga weer terug, ben zo slim om niet de lamp van de badkamer aan te doen want ik snap best dat die circuits met elkaar verbonden zijn, begint de lamp plots ook te knetteren en komen allemaal vonkjes ervan af.
Zoals je begrijpt, er was die nacht veel vrouwelijk gegil te horen.

Vandaag kwam de elektricien, en die verteld dat ik heeeeeeel veel geluk heb gehad dat ik niet ben geëlektrocuteerd ben onder die douche. Hij zegt: ´kom maar kijken´, en oma en ik gluren voorzichtig naar die douchekop, waar nog steeds stroomvonkjes en rook vanaf komen (2dagen later!)

Dus ik geloof, dat als ik al 7levens zou hebben, ik er minstens een heb verspild (als dat al niet gebeurd was dan...)

pffffffff

Geen opmerkingen: