zondag 21 oktober 2007

San Juan del Sur


Na vanochtend mijn ontbijtje te hebben gehad, mijn backpack weer eens van boven tot onder uitgespit en heringedeeld.
Niet dat het in gewicht uit maakt, maar ongeveer 10 centimeter meer ruimte.

Daarna met John, Kris en Thomas in de Volkswagenbus van Thomas gesprongen en naar San Juan del Sur gereden, een strand aan de pacifische oceaan.
Overvallen door enorme stortbuien, en daarna felle zon en een vlinder die het gezellig vond om een poosje op mijn rok mee te rijden. Mooi.

San Juan del Sur is een klein dorp, met redelijk wat voorzieningen.
Helaas is het schildpadden kijken een ietsjespietsje moeilijker dan ik had ingecalculeerd.
De afgelopen dagen is er zoveel regen geweest (men zegt hier dat er nu de ergste regenbuien zijn sinds 20 jaar....MMMmmm en dan ben ik er net, ha ah) dat de rivieren over stromen en dat het zelfs met de speciale jeep niet lukt om naar het reservaat van de schildpadjes te komen.
En dan leggen ze vooral snachts, en er is hier maar één tour agency die de tours doet. Gelukkig nog 3 andere natuurfanaten gevonden die ook heeeeel graag de komende dagen de schildpadden willen zien, dus ik ben hier en daar aan het rondvragen voor een privé gids.

Ik gooi het straks in de kosmos, en ik zie wel wat er op mijn pad komt. Als het niet gaat is het not ment to be en heb ik toch mijn best gedaan.

Woensdag wil ik de bus nemen naar San José, hoofdstad van Costa Rica.

De baai van San Juan del Sur
(foto genomen in de zomer, niet door mij hoor, is zo regenachtig dat je misschien maar twintig meter zicht hebt)


Geen opmerkingen: