woensdag 10 oktober 2007

Leon

Als eerste werd er om 5uur vanochtend op de deur van onze hostelkamer geklopt.Aangezien Managua een van de meest onveiligste steden van Nicaragua is, leek het mij niet verstandig om de deur te openen.
Daarna was het moeilijk om me gewoon te kunnen ontspannen om weer in slaap te kunnen vallen, en toen dat eindelijk lukte moest Giuollome om 6uur opstaan en het felle tl-licht gebruiken om zijn tas te kunnen inpakken.
Nadat hij vertrokken was en ik voor ongeveer 5 minuten sliep, werd er weer op de deur geklopt.
Deze keer was het de hoteleigenaar, die bezorgd was dat ik alleen achterbleef en om te kijken hoe het met de ´lago´ in de badkamer stond.
Omdat het de hele nacht en ochtend aan het regenen was, ontstond er een kleine poel van regenwater tussen de badkamervloer en onze kamer.

Wat ik stiekem geheel niet erg vond, omdat het enigszins (in mijn ijdele hoop) een front vormde tegen de kakkerlakken uit de badkamer.
Aangezien ik een echte schijtlaars ben als het aankomt op gebied van kakkerlakken (wist je dat die ze kunnen vliegen??) hebben we de hele nacht de lamp van de badkamer aangelaten...want die beesten houden niet van licht.
Ergens zijn ze mooi, omdat ze enorme pantsers hebben om zichzelf te beschermen.
Maar ze zijn te groot (deze waren gemiddeld 5 cm) te vlug en te glimmend om niet de rillingen over mijn rug te laten lopen.
De hotel eigenaar kwam in totaal 3 keer terug om te kijken hoe het met mijn minimeer stond, en uiteindelijk had ik de hoop opgegeven om überhaupt nog in slaap te komen.

Om half acht vertrokken vanuit het hostel op zoek naar een taxi, in de stromende regen.
Managua heeft niet echt aan regenafvoersysteem, dus hele rivieren om overheen te springen (en vooral zorgen dat je niet naast zo´n rivier loopt als er een auto langs komt...)

Vanuit de taxi overgegaan in een express shuttlebus richting Leon.Naarmate ik Managua verder achter liet kon ik me meer ontspannen. Die stad geeft me de kriebels!

Ik ben nu in Leon, een stad gelijk aan Antigua Guatemala. Ik voel me dus gelijk op mijn gemak.Vooral koloniale bouw, en heel veel muurschilderingen van de revolutie uit de jaren 60. Mooi!

De vriend van Janneke, Bart, is maandag pas weer terug in Leon dus ik zit nu in een hotel.
Ik heb gekozen voor een luxe hotel, heb behoefte om me even veilig en schoon te kunnen voelen de komende dagen.
En een goede nachtrust en slapen op een matras zonder kuilen, hihi heb zelfs een tv!









tuin van het hotel

Geen opmerkingen: