zondag 7 oktober 2007

El Salvador

De familie waar ik op dit moment woon zijn de gastvrijheid zelve.
Ze zijn Jehova´s getuigen, en we stranden regelmatig in een religieuze Spanglische discussie, waarbij ik een flink eind op mijn tenen loop om niemand te beledigen.
In hun ogen kom ik niet bij Jehova terecht als ik niet geloof, dus ik kan begrijpen dat ze blijven proberen om mij te overtuigen waarom hun bijbel / geloof het ware geloof is.
En ondertussen is het voor mij interessant, de discussies zijn levendig en het is geweldig om te zien hoeveel verschillende visies er zijn om te kijken naar een en het zelfde onderwerp.
Ergens ben ik bang dat onze relatie zal eindigen in een diepe teleurstelling omdat ik bij mijn energetische occulte geloof blijf, en zij overtuigd zullen zijn van mijn ziel dwalend in limbo.

De familie heeft een laboratorium in het maken van homeopathische producten, en het huis is continue vol met werknemers en anderen mensen die de familie ontmoet en onder hun vleugels neemt. Sommige nachten deel ik een bed met iemand anders, waarbij ik me maar oprol in mijn dekentje en de soms slapende persoon terug dirigeer naar de andere kant van het bed.
Het is een geweldige ervaring en uitdaging, het samen wonen met zo´n diverse groep mensen en toch je jezelf kunnen blijven.

Eergisteren een nacht in de bergen bij een meer gespendeerd, in het tweede huis van de familie.
Gisteren naar het strand geweest, naar Punta Tunco, en onder andere een sjamaan ontmoet.
Hij heeft me uitgenodigd om een poosje te komen wonen in zijn huis en verder te kunnen werken aan meridianen en andere energetische zaken.
Ik ben erover na aan het denken om zijn kant op te gaan en een poosje aan het strand te gaan wonen.

Zo meteen vertrek ik naar een andere departement van El Salvador met Nena, het hoofd van de familie. Samen een eind in de auto rijden, en dit kleine land ontdekken.

Oja Sep, Nena heeft ons uitgenodigd om te komen wonen in hun huis in de bergen!! Dus, nuja, als we oooooit zin hebben om samen een poos afgelegen ergens te wonen....

Het is jammer dat ik geen foto´s kan plaatsen op de weblog (vanwege het oude computersysteem) maar ze komen..beloofd!!

1 opmerking:

Anoniem zei

hi liefst claire, hier je nicht (je) cathrien. wat leuk om wat van je te lezen we hebben elkaar ook al zo lang niet gezien. ik probeer vaker op je site te lezen maar zeg je nu alvast, ik ben niet zon trouwe fan! in het voorjaar ga ik naar mexico met mijn tante en neef. ik zit erover te denken of ik je niet zou kunnen bezoeken. nu weet ik helemaal niet of ik daar zelf de mogelijkheid voor heb of en jij er zin in hebt.. in ieder geval heel veel liefs uit berlijn en hopelijk tot snel! Cathrien