zaterdag 20 oktober 2007

Granada

Ik ben nu in een mooie koloniale stad, Granada in Nicaragua, en vanochtend een wandeling gemaakt door de stad. Veel koloniale gebouwen, en weer herinneringen aan Antigua.
Smalle straatjes, veel investeerders om de oude gebouwen op te knappen in de meest mooie kleuren, genieten! Een kathedraal beklommen na een gesprekje met een van Padres in de kerk. Goed uitzicht en heel even brak de zon door. Uitzicht tot aan het meer van Nicaragua.
Inmiddels is het regenseizoen echt begonnen, en smiddags kan het regenen tot de volgende ochtend. En niet een klein buitje, maar uren achter elkaar alsof er allemaal engeltjes boven de wolken staan en badkuipen leeg aan het gieten zijn.


Ik sta op een splitsing van plekken waar ik naar toe kan. Janneke heeft me uitgenodigd om vanaf woensdag mee te reizen op een tour door Costa Rica, wat me heel gaaf lijkt!
Ik wilde heel graag naar het eiland (Isla Ometeppe) in het meer van Nicaragua gaan, maar daar wil ik meer tijd voor hebben dan de twee dagen die ik heb als ik mee ga touren.
En vandaag twee mannen ontmoet in het hostel die ook wat ouder zijn dan het gemiddelde 23 jaar (33 en 45), wat een verlichting is en de gesprekken wat meer diepgang geeft dan het gebruikelijke (waar kom je vandaan? hoelang reis je en waar ga je heen? en vooral ook regelmatig, wat studeer je?). De mannen, Thomas en Kris (Duitsers), vertrekken morgen met een auto richting het strand (San Juan del Sur), waar op dit moment de schildpadden nestelen en honderden kleine schildpadjes naar de zee rennen.
Twee dagen strand klinkt heel wat aantrekkelijker dan 2 dagen moeilijk doen om op een eiland te komen. En schildpadden kijken! Wauw, een geweldige ervaring.

1 opmerking:

Anoniem zei

JAJAJAJA

kleine turtletjes kijken!!!
Maak maar wat mooie foto's van die lieve beestjes.

kusjevanjezusje