woensdag 10 oktober 2007

Foto's reis Guatemala - El Salvador

Jeeej! In de bus, op weg van Antigua naar the City, Guatemala. Om daar een bus te nemen naar El Salvador.


Grensovergang Guatemala - El Salvador



















Busterminal San Salvador
In de bus ontmoette ik Nena, de vrouw bij wie ik een week in huis heb gelogeerd.















Puposeria
Daar verkopen ze puposa's.


Dat zijn ronde schijven gemaakt van tortillia (mais) deeg.
In het bolletje deeg stoppen ze kaas, of een mix met kaas en gemalen bonen, of met vlees.
Het ronde bolletje word op een hete bbq plaat gelegd en voor ongeveer 10 minuten gebakken.
Wennen, maar uiteindelijk erg lekker. Het is het traditionele voedsel van El Salvador.

Uitzicht 's nachts op San Salvador.








In de hangmat in het huis in de bergen bij Lago de Llopango.
Dara stond het tweede huis van Nena, nog in de aanbouw. Haar terrein lag in een heel arm gebied, en op haar grond woonden ongeveer nog 7 andere mensen die Nena onderhield.
Ze woonden op een lager gelegen stuk van de berg, in zo'n typisch huisje (gemaakt van hout / blikken platen) .
De mannen zorgden voor de aanbouw van het huis, terwijl de vrouwen voor de basisvoorzieningen zorgen (eten, wassen, en ze hadden allemaal korven voor bijen).
Nena en ik. Vraag me niet waarom ik dat gele gewaad draag, maar er werd van me verlangd dat ik dat aantrok.
Ach ja, waarom dan niet?
Die avond voornamelijk discussies over religie (sex voor het huwelijk, mag niet van Jehova, hihi, terwijl ik me dat plezier toch echt niet ga ontzeggen! en trouwens, jeee, trouw je met een vent is de sex niet leuk....amai, lijkt me erg naar.
We aten die avond Nonoos, dat is een vrucht de grote van een kleine voetbal.
De schaal van de vrucht is heel zacht, en kan je zo met je handen openbreken.
De vrucht groeit bij haar op het land, en is er alleen het regenseizoen.
De binnenkant van vrucht is roze, en heeft een zachte romige zeepachtige smaak- niet echt mijn favoriet.
Uitzicht bergen de volgende dag (nu ja, die zie ik, haha)

Zonsondergang aan strand Pacifische Oceaan, bij Punto Tunco
Ik was daar afeglopen zaterdag met Memo, Franklin en Luis.
Het strand bestond uit zwart zand, kleine korrels en vooral veel ronde stenen.
De zee was heel sterk en de golven gemiddeld anderhalve meter hoog.
Na mijn ervaring in Monterrico (Guate) had ik niet zoveel zin om een zwempartijtje te wagen.

Nena en Franklin (en jaaaa, Franklin liep de hele dag zo rond, en ging minstens een keer per uur naar de spiegel toe om te kijken hoe zijn spieren erbij lagen, voor de rest een aardige jongen hoor ;-)

Geen opmerkingen: