donderdag 1 november 2007

Costa Rica - Manuel Antonio

Vanuit de bergen naar de pacifische kust gereisd, en heb echt een pechdag gehad.

Om het kort te houden, snachts kroop er een tor in mijn oor, sochtends werd ik wakker stond ik met mijn voeten in het glas bleek ik aan het slaapwandelen te zijn en een glas kapot te hebben gegooid (??), daarna zaten we al een uur in de bus toen ik erachter kwam dat ik mijn paspoort en creditcards in de kluis had laten liggen van het hotel (word via een andere tour terug gebracht), smiddags ging ik canopyen en kwam ik met mijn middelvinger tussen de katrol en de kabel (blauwe nagel, valt er straks vast vanaf zei de canopyjongen...brrr) en s avonds in bed allemaal nachtmerries van canopy ongelukken.

Was blij dat de dag om was en ik de volgende ochtend werd gewekt door de brulapen die in de boom naast ons huisje woonden.

Die ochtend eerst een saaie saaie ochtend mangrove boottocht gedaan, en daarna een geweldige paardrijtocht gehad.
Cowboy stijl, dat is een ander soort zadel, veel verder naar voren zit je dan, en je stuurt niet met je benen maar met je handen en teugels (gewoon lekker knoestig touw).
Weer even wennen, maar ik voelde me goed, lekker in basis met het het dier. Mijn paard heette Colorado, beetje eigenwijs maar luisterde goed. En wilde vooral voorop in de groep lopen, en zeker niet achter bij de wat sukkeligere paarden.
En het beste was, aan het einde van de tocht kon je ervoor kiezen of je in galop wilde of niet.
Eerst even twijfelen, vanwege mijn rampendag de vorige dag, maar het leek me in ieder geval wel wat om uit te proberen.
Het was helemaal geweldig! Mijn Colorado wilde er gewoon voor gaan, en twee keer als eerste geëindigd. Super! Helemaal voorover leunen en het dier de vrijheid geven om zelf te rennen, en te sturen, en je vliegt dan!
Savonds nog een tarantula in het kommetje van mijn hand laten zitten en ik vind mezelf een behoorlijke stoere reisgids stagiaire....


Daarna vandaag vertrokken naar Manuel Antonio, ook aan de pacifische kust.
Morgen ga ik raften, en overmorgen op de catamaran: snorkelen en dolfijnen kijken.
Stiekum hoop ik op walvissen, ik heb iets met die enorme oerbeesten.


Ik ga nu even genieten van het feit dat er geen regen valt en met mijn voeten in zand en zee lopen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha meisje,

toch geen torreneitjes in je oor he!!! Kijk uit ermee, als de meest gore dingen van gehoord op school.
Tja die pechdag komt me bekend voor. Dat wist je al. Wat een ontzettend gave dingen ben je aan het doen, echt wel helemaal te gek.
Geniet ervan.

jezussie

Anoniem zei

Hallo lief, te gek, paardrijcrossen! Er gaat voor mij echt niets boven in volle galop op een paard de teugels losgooien en voorover hangen. Leuk dat jij dat nou ook ervaren hebt! Wat een kracht he? En overgave, maar je wordt één. Ik mis je bereveel, vooral nu je terugkomst dichterbij komt. Liefs Inge

Alberto zei

hola claire y janneke!!!!!
pues tuani como andan ustedes dos en Costa Rica!
Bedankt claire nog voor de flor de caña en ik heb gisteren oude indiaan gemaakt, helemaal tegek!!!! en bedankt1
knuffel aan jullie beiden
liefs bart