zaterdag 3 november 2007

Raften en de dolfijnen de groeten doen

Heeeeee

raften is helemaal geweldig! Had geen idee of ik dat nou leuk zou vinden na mijn canopy ervaring, maar ik ben toch echt meer een waterrat dan een luchtvogel.

We vertrokken sochtends na een ontbijt in een soort legertruck via allerlei oliepalmboomplantages door de bergen naar Rio Blanco (de witte rivier).
Daar met 6 man in een opblaasbare boot en de gids achterop de rivier op gegaan. De rivier ging van sterkte 1 tot 3plus. Niet vier, helaas. Ik zat midden rechts, en ik denk dat ik minstens de helft van de anderhalf uur in een deuk heb gelegen. Heb zo moeten lachen om twee loeizware kerels die voor mij zaten.En dan al dat water!De golven en versnellingen en gaten, gewoonweg geweldig!
En dan daarop reageren, zorgen dat je niet uit de boot ketst, nu ja, super.

Vandaag met een groep van 8 toeristen op een kleine catamaran de zee opgegaan. Ben onwijs verbrand, ondanks factor 50, en weer een geweldige ervaring. Eerst dolfijnen gezien, grote groep, en eentje die heel speels zijn neusje in de lucht hield door achter op zijn flipper te dansen...mmm..mooie gladde lijven in het water.
Daarna snorkelen, ook geweldig, zwemmen tussen al die tropische vissen, in de meest felle neonkleuren en diverse grotes. We kregen toostjes mee om aan de vissen te voeren en ik ben een poosje gaan zwemmen met dat pakje toostjes voor me uit, flippers aan natuurlijk, en dan zwemt zo'n hele school vissen met je mee.
De vissen kriebelen dan heel zacht tegen je huid aan. Daarna nog beetje zonnen op de boot en genieten van de deining en golven. Heb nog steeds de golfbeweging in mijn lijf zitten.

Zometeen gaan we uit eten met de groep. Morgen vertrekken we naar San José.

Geen opmerkingen: