dinsdag 4 december 2007

op de yoga farm



oei krak en kraak, daar sta je dan met je benen tegen een paal in de lucht steunend op je armen
kreun....nog steeds spierpijn ervan
de yogafarm is geweldig!
toen ik aankwam na 14 uur reizen waren er 2 mensen die klagend weg gingen, dus ik had even mijn twijfels maar wilde wachten wat ik er zelf van zou vinden

gelukkig dat gedaan, de yogafarm is erg afgelegen en je moet een enorme ENORME heuvel op klimmen wil je er zijn maar het uitzicht vanaf het yogadek is super! je kijkt uit op het regenwoud en de oceaan.

toen ik aankwam in het dorp onder aan de heuvel was het donker, gelukkig had ik in de bus een jongen ontmoet die weer een nicht had die weer een vriend had die met zijn paarden omhoog ging, en ik mocht op het paard de heuvel op, dat scheelde nogal met je backpack!
elke ochtend om 5.30 ben ik wakker, doe een beetje mijn wakkerworddingetjes en om 6.30 begint de yoga les.
de yoga is aardig advanced, dus ik blijf soms wat langer in 1 strekking staan terwijl de rest door hupst en flupst, maar ik leer erg veel nieuwe houdingen en ik kan merken aan mijn spieren dat je aan het trainen bent.

na 2 uur is de les afgelopen, neem een douche en daarna ontbijt, alles is organisch, en ik eet nog steeds mijn diner sochtends en dat is gewoon mogelijk, fijn is dat.

daarna klim ik de steile heuvel naar beneden, is moeilijker dan omhoog eigenlijk vanwege de regen snachts en de rotsen en de steile helling, en onderaan de heuvel is een ranch die door 2 nederlanders bestierd word. leuke mensen, ook leuke relaxte mensen die er te gast zijn, dus erg gezellig om daar aan het strand te zitten en te genieten van de zee en de zoetwaterstromen en watervallen. beetje kletsen en na de ergste hitte weer terug klimmen naar de farm.

dan doe ik meestal mijn klusjes voor de dag, de laatste paar dagen heb ik me bezig gehouden met het planten van zaadjes en het verzorgen ervan, ik hoop dat ik ze binnenkort in de tuin kan gaan planten.
praat er elke dag even tegen, dat ze goed moeten groeien, zodat ik er misschien over 15dagen nog van kan eten.

daarna een beetje lezen en ik krijg een steeds helderder beeld van wat ik nu wil als ik me weer vestig voor een poosje in nederland.

savonds zorg ik en wat andere mensen voor het diner, en oja! gisteren geleerd hoe je een haan moet slachten, was allemaal heel humaan (huhaan, haha) eigenlijk, maar geweldig! zag zo mijn eigen omaa's dat vroeger ook altijd doen, dus vond dat ik het ook moest kunnen, helemaal als ik straks wil genieten van mijn eigen boerderijtjes en de kipjes die daar rond scharrelen....

rond een uurtje of negen lig ik in mijn bed, lees nog wat en val dan in slaap

en de volgende dag herhaald het zich eigenlijk, heerljk relaxed dus!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Meid,

wat een heerlijk bioritme lijkt me dit. Ik gun het je zo om zo relaxed een mooie tijd af te sluiten en hopelijk met meer duidelijkheid een mooie tijd in te gaan. Met veel liefde en een gulle lach lees ik je verhaal over de huhane slacht van een haan en ik voel exact wat jij voelt. Mijn moeders en oma's deden did dus waarom ik niet. Selfsupporting. Een omhelzing in gedachten en een lieve kus

Miep

wietske zei

he claire,
gaaf man, yoga met zo'n uitkijk. Dat is wel iets anders dan bij Hetty met uitzicht op een donker raam. Ik zal haar morgen vertellen van je bijzondere yogaplek. (ken je de aap al?)en die hahaan, supergrappig!
Heb trouwens de chocopepernoten ingeslagen.
Tot gauw claire!
liefs Wietske