donderdag 27 december 2007

Business class vliegen ..... terug in Guate

Vanochtend brachten Douwe en Maaike me weg naar het vliegveld van San José, laatste keer rijden in Cornelio.
Na de eerste zenuwen, weer een OJA gevoel.. een enorm hoog gebouw, taxes betalen en inchecken, de opgelegde beleefdheid van het personeel, douanes doorlopen etc.
Omdat ik een business class ticket had (was goedkoper dan economy omdat zoveel mensen op deze vlucht vliegen) hoefde ik in geen enkele rij te staan en was ik zo ingecheckt.

Wat nieuw was dat je tegenwoordig je schoenen moet uittrekken bij de douane, maar je wel gewoon flesjes vloeistoffen mag meenemen ?¿

De businessclass was chique!!
Stewards die alles voor je halen ...AHUM meneer, mag ik een cappuchino, uhm mag ik een water met ijs... etc. Warme handdoekjes om je handen mee schoon te maken, en jaaa ik had beenruimte !!! wat normaal echt nooit voorkomt en ik kon in kleermakerszit op de stoel zitten, wat maar de grote van de stoel aangeeft. Daarnaast was het eten zo omgetoverd alsof ik een prinsesje was wat er niet tegen kan dat iets niet volgens een precieze gestructureerde manier is neergelegd. En nog lekker ook, en dat voor prefab singel serving food!

Het mooiste van de hele vliegvlucht was dat ik precies de route kon zien die ik had afgelegd vanuit Guate. Via de kust van Costa Rica naar Nicaragua gevlogen, El Salvador en via een stukje Honduras Guatemala invliegen. Het was zo onbewolkt dat je alle bergen en vulkanen kon herkennen. Het was een mooi afscheid en herinnering van de route die ik had afgelegd.

In Guate aangekomen in de minubus naar Antigua reden, oma verrast met mijn bezoek. Natuurlijk mag ik nergens anders slapen dan bij haar. Was wel schrikken, oma is erg achteruit gegaan, ze was al een krieltje, maar nu echt gekrompen.
Morgen ga ik de laatste dingen regelen voor mijn plannen in Nederland, en met Dave (motorman) biertjes drinken in mijn stamkroeg.
Dan zaterdag vertrek ik naar Guate City en slaap een nachtje bij Ashley.
Op de 30e vertrek ik om 8 uur naar Miami en als alles een beetje soepeltjes verloopt kom ik de 31e aan in Nederland en gaat Sep me ophalen van het vliegveld.
Willen jullie de zon alvast een beetje tevoorschijn trekken zodat het lekker warm is als ik aan kom ;-) ?

Geen opmerkingen: