dinsdag 12 juni 2007

Testament

Testament Marie-Claire Ghislaine Laurence Bolt
geboren 22-december-1979 te Arnhem

Ik ben geen donor!

In geval van overlijden in het buitenland en er absoluut geen mogelijkheid is om mijn lichaam terug te transporteren wens ik in de traditie van het land te worden begraven, het liefst in bijzijn van dierbaren. In mijn reisverzekering zit de mogelijkheid mijn lichaam terug te transporteren naar Nederland.

Wanneer ik in Nederland overlijdt, wens ik te worden begraven in een eco- begraafplaats, niet op een kerkhof.
De kist (indien ik die niet zelf heb getimmerd) mag bestaan uit een zak grof geweven katoen. Als dit wettelijk gezien niet mag, mogen mijn nabestaanden kiezen uit een kartonnen kist (te beschilderen door henzelf) of een grof getimmerde houten kist, zonder lak en versieringen of enge chromen handvaten.
Indien een eco-begraafplaats niet mogelijk is, wil ik dat alleen mijn hart wordt begraven, de rest van mijn lichaam mag verbrand worden. Een klein getimmerd houten kistje met een mooi stofje van binnen om mijn hart in te vervoeren zou wel op zijn plaats zijn, denk ik. Het liefst begraven bij een mooie boom. Of een boom planten bij mijn hart, kan natuurlijk ook. Ik wil absoluut niet dat mijn hele lichaam begraven wordt, alleen mijn hart!

Graag de volgende tekst laten plaatsen bij mijn overlijdensbericht:

“maar vroeg of laat,
verschijnt het land,
dat elk verstand te boven gaat,
waar ik volmaakt opnieuw ontmoet,
wie ik voorgoed was kwijt geraakt”

Helaas weet ik de naam van de dichter niet, maar zou wel krediet voor zijn werk geven als dat erbij kan worden gezet…
Ik wil graag dat, met toestemming van, Wietske Cuperus op mijn begrafenis spreekt. Elke ruimte kan gebruikt worden, met alle rituelen die toepasselijk en nodig zijn. Het liefst een open ruimte en mits mogelijk buiten in een weidse omgeving, geen stad. Ik geloof niet in het instituut kerk, maar dat we allen 1 zijn, alles is energie. Wij zijn allen god, en creëren met onze gedachten alles.

Mijn bezittingen mogen verdeeld worden onder nabestaanden, vrienden en familie (zij mogen voor hun persoonlijke materiele emotionele waardevolle materialen hebben) De rest verkopen en het geld mag naar de volgende 3 personen gaan: Arwen Bolt, Ephram Bolt en Tom Nijland Willemsen. Het geld op een bank zetten en mag pas vrij komen op hun 25ste verjaardag en niet door hun ouders / voogden / verzorgers worden besteed.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik voel me verwant

xxx kjell

wietske zei

he claire,
mooi testament heb je geschreven, wel gek hoor, maar ik zal m,n best doen. liefs

Anoniem zei

Wauw, mooi gedichtje! ik kén het wel, maar van wie?...

Getverdillekes, goed geregeld.

X ING