zaterdag 27 januari 2007

gedachtes spinnen als tornado's rond in mijn hoofd

Zo weer even een blog in het nederlands, even niet engels denken..
Heerlijk die PMS dagen, moeilijk doen om nix. Vraag me af of ik ooit hier aan kan wennen, zou fijn zijn als ik niet in de rollercoaster van de hormonen terecht zou komen.
Of zoals een vriendin van mij zo'n staafje in je arm laten plaatsen, gewoon 3jaar geen last van hormonen,menstruatie en dat soort shit...maar dat voelt ergens helemaal verkeerd dus daar ga ik ook niet aan beginnen.
dus de oplossing is accepteren...pff draait het daar uiteindelijk allemaal niet om? accepteren dat je bent wie je bent, met al je positieve en negatieve aspecten? En dan vooral de aandacht geven aan je positieve punten zodat je die verder kan ontwikkelen?

Er bestaat een theorie dat als je al energie geeft (al zijn het maar gedachtes of erover praten) aan negatieve punten, je dat alleen maar voedt en daardoor nog presenter in je leven aanwezig zal zijn.
Dus als je die gedachtes en blije gevoelens aandacht geeft, energie geeft, dit ook zal floriseren in je leven. Ergens moet dit wel kloppen, want uiteindelijk zijn we allemaal energie. Dus zijn je gedachtes ook energie. En het werkt bij mij zeker dat als ik me focus op iets positiefs, op de dingen waarom ik blij ben, mezelf ook altijd een stuk blijer ga voelen.
Dus ik probeer me te focussen op hoe ik me straks zal voelen, blij, op reis en alle nieuwe ervaringen, alle nieuwe mensen die ik ga ontmoeten.



Dus bij deze een lijstje met dingen waarom ik blij ben in mijn leven:
  • Elke ochtend als ik wakker word kijk ik naar de esdoorn buiten mijn slaapkamer, en die is zo mooi! vooral als de zon schijnt...
  • Trots op mezelf dat ik de moed heb om de dingen te doen die ik echt wil, zoals de tattoo laten plaatsen, de beslissing nemen om weg te gaan en alle mogelijkheden die ik creeer voor mezelf
  • De kat Douwe die me altijd veel liefde en aandacht schenkt
  • Het fijne huis met de goede energie waar ik voor weinig geld kan wonen
  • De vrienden om me heen: Inge met haar inzichten en mijn mooie vrolijke petekind Tom, Lies met haar zachtheid, Wietske met haar positieve kanten van alle zijdes van het leven, Kjell met zijn goede hart en gekke tics, Maria met haar inzichten in de ethica en esthetica, Alexandra met haar niet normaal willen zijn, Lisette met haar spiritualiteit, Paula met haar reiservaringen, Clairetje en haar mega dikke amerikaanwagen, Fathma en Fabian met hun idealendroom, Jan en douwe die hun leven in costa rica opstarten.. etc etc
  • Dat ik zo lekker kan koken en dan dat er mensen zijn die dat willen opeten, ha ha
  • De familie waarmee ik mij omgeef, alle ooms en tantes die bereid zijn om je te ontvangen, Vera met haar moederlijke zorgen en dappere acties, en haar geweldige gekke dochter Arwen, amazingly smart en haar rustige zoon Ephram, Dennis met zijn rust in zijn sportieve lijf, Matthieu met zijn onverwachte interesse in je persoon, mama en papa die zich steeds verder ontwikkelen en altijd bereid zijn om mijn vrienden te ontvangen, papa die zo lekker kan koken en filosoferen
  • Mijn werk, waar ik elke keer weer veel liefde kan geven maar ook mag ontvangen, de leuke collega’s
  • De eerste auto waar ik zo lekker in kon crossen, alle andere stoere bakken waar ik nog in mag gaan scheuren (JIHAAAAA!)
  • De heerlijke groentes en fruit die ik elke week kan eten
  • Het feit dat mijn ouders mij leven hebben gegegeven
  • If i put my mind to anything i can make it happen (geen idee hoe je dit in het nl zegt..)
  • Het bos vlakbij mijn woonplek
  • De zon op je gezicht, zelfs al is het winter..
  • Mijn goede gezondheid (afkloppen!)
Zo en nu genoeg spiritueelll geblerd, ik ga eens een nuttige sollicitatie schrijven voor een baan in curacao...


Geen opmerkingen: